माओवादीको उल्टो यात्राः विचार विसर्जन गरेर जनयुद्धको सम्झना
भेषराज पोखरेल
फागुन २, २०७८ सोमबार १८:१०:३०
दश वर्ष लामो बिद्रोही युद्धको रन्कोमा हुर्केको माओवादी शक्ति अहिलेसम्म आइपुग्दा वैचारिक रुपमा भने विसर्जनको अवस्थामा पुग्दै गएको छ । शान्ति प्रक्रियाबाट खुला राजनीतिमा आएको १६ वर्ष बित्दा वैचारिक क्रान्तिकारिता, जुझारुपन, समानता, सुशासन, भ्रष्टाचारमुक्त शासन संयन्त्र जस्ता राजनीतिक गहना फुकालेर बुचो बन्न गएको अवस्थामा फागुन १ गते जनयुद्ध दिवस मनाएको छ ।
यहाँसम्म आइपुग्दा विद्रोहकालको माओवादी अनेकौं टुक्रामा विभाजन भएको छ । अरु साना समूहदेखि पुष्पकमल दाहाल प्रचण्ड नेतृत्वको मूलधारको माओवादी केन्द्र, मोहन वैद्य किरण नेतृत्वको समूह र नेत्रविक्रम चन्द नेतृत्वको समूहसमेत सक्रिय छन् । रामबहादुर थापा बादलसहित केही नेताहरु भने उसबेला शत्रुका रुपमा लिइएको एमालेमा मिल्न पुगेका छन् । सबै रुपमा बिर्सिएको जनयुद्ध सम्झिरहँदा त्यस समयमा तय गरेका वैचारिक अवधारणा अहिले भुत्ते बनेर पार्टी अस्तित्वको संकटमा पुगेको छ ।
एक्काइसौं शताब्दीको जनवाद, वैज्ञानिक समाजवाद भन्न त नेताहरुले छाडेका छैनन् तर सत्ता र शक्ति आफ्नो हातमा रहेका बेला तिनको आधार तयार गर्नभन्दा भइरहेका केही आधारसमेत भत्काउनमै नेताहरु रमाए । यस्तो अवस्थामा माओवादी शक्तिले जनताको विश्वास पुनः फर्काउने अवस्था आउला र ?
युद्धकालमा ज्यान गुमाउनेका परिवार, बेपत्ताका परिवार, घाइते लडाकुहरु तथा पार्टी सत्तामा आएपछि केही पाइने आशा गरेका विपन्न कार्यकर्ता माओवादी नेतृत्वको सम्झनामै आएनन् । सत्तामा हुँदा वा अरु कुनै समयमा पनि माओवादीको नीतिले तिनीहरुलाई छुँदै छोएन ।उनीहरुका आवाज कहिल्यै पनि मुखरित भएनन् । यस्तो अवस्थामा जनयुद्धको सम्झना कसका लागि होला ? के नेताका लागि मात्रै ?
विद्रोही युद्धका बेला प्रायः निम्न वर्ग र मध्यम वर्गका युवाहरुलाई वैज्ञानिक समाजवाद, क्षेत्रीय, वर्गीय, जातीय र लिंगीय समानताको नारामा बाँधेर हिँडाइयो । दलाल पुँजीवाद, भ्रष्ट शासनसंयन्त्र र सामन्ति सत्तालाई विस्थापन गरेर एक्काइसौं शताब्दीको जनवाद हुँदै वैज्ञानिक समाजवादमा जाने भनियो । अझ बुर्जुवा शिक्षा हटाउनेसम्म भनियो र पढिरहेका युवालाई छुटाएर युद्धमा होमियो । आमूल परिवर्तन र समानता भनेपछि निम्न वर्गका कार्यकर्ता उत्साहित भए ।
आमजनताले माओवादी शक्तिमा आएपछि देशको मुहार फरिने भयो भनेर खुशी भए तर माओवादी नेताहरु सत्ता र शक्तिमा आएपछि त दलाल पुँजीपति र भ्रष्टतन्त्रले अझ प्रश्रय पायो । प्रायः सबै निम्न वर्गका कार्यकर्तालाई त नेतृत्वले पूरै रुपमा भुल्दै गयो, वास्ता गर्न छाड्यो ।युद्धकालमा ज्यान गुमाउनेका परिवार, बेपत्ताका परिवार, घाइते लडाकुहरु तथा पार्टी सत्तामा आएपछि केही पाइने आशा गरेका विपन्न कार्यकर्ता माओवादी नेतृत्वको सम्झनामै आएनन् । सत्तामा हुँदा वा अरु कुनै समयमा पनि माओवादीको नीतिले तिनीहरुलाई छुँदै छोएन ।उनीहरुका आवाज कहिल्यै पनि मुखरित भएनन् । यस्तो अवस्थामा जनयुद्धको सम्झना कसका लागि होला ? के नेताका लागि मात्रै ?
लडाकु र आमकार्यकर्ताहरू देश बदल्न युद्धमा होमिए, अहिले नेतृत्वले हामीलाई वास्ता गर्न छाड्यो, हामी त नेताको सत्तामा जाने भर्यांङ पो भयौं भन्ने प्रतिकृया आइरहेको छ । वैचारिक धरातल खडा गरी त्यसमा अडिग भएर निरन्तर लागिरहनुको साटो प्रचण्डले माओवादी पार्टीलाई ओली नेतृत्वको एमालेमा लगेर मिसाइदिए । स्पष्ट थियो, दुई नेताबीच सहमति र सहकार्य अघि बढिरहन्न भन्ने । भयो त्यही, एमाले र माओवादी गठबन्धनबाट बनेको नेकपा नामको दल तीन वर्ष पनि टिक्न सकेन ।
यी सबै जाललाई झन् झन् बलियो बनाउन सबै शक्ति खर्च गर्ने, जनवाद र समाजवादका कुरा गर्ने उल्टो यात्रा होइन र ? माओवादीले साँच्चै युद्धका बेलाको प्रतिबद्धता पूरा गर्न अब इमान्दार भएर लाग्ने प्रण गरेकै हो भने जनयुद्ध दिवस मनाउनुको सार्थकता रहनेछ । बाटो अर्कै, काम अर्कै गर्ने हो भने गोहीका आँसु बगाउनुको कुनै अर्थ रहला र ?
अहिले त माओवादी लडाकुको भरोसाका केन्द्र प्रचण्ड नभएर एमाले अध्यक्ष ओली पो बन्न पुगेका छन् । युद्धका बेला विभिन्न उपमा र उखान टुक्का रच्दै अपमानित गर्ने केपी ओलीले आफ्नो पार्टी बलियो बनाउन अहिले माओवादी लडाकुलाई खोजी खोजी भाउ दिँदैछन् । हेपिएका उनीहरु पनि केही आशाका आँखाले ओलीतिरै हेरिरहेका छन् । यस्तो अवस्था आउनु भनेको ठूलो विडम्बनाको कुरा हो । यस्तोमा माओवादीले जनयुद्धको सम्झना गर्दा को खुशी होलान् ?
सत्ता र शक्तिमा रहँदैमा पार्टी बलियो हुँदैन । यी दुवै कुरा सधैं रहिरहने कुरा होइनन्, पार्टीको वैचारिक धरातल बलियो, त्यसलाई पूरा गर्न दह्रो अडान भयो भने जनताले भरोसा गर्छन्, कार्यकर्ता सशक्तरुपमा लाग्छन् । कहीँबाट खोजखाज गरेर नीति त बनाइयो तर त्यसका आधार तयार गर्न वास्ता गरिएन वा त्यसका विरुद्धमै नेतृत्वले काम गरिरह्रयाे भने कसले विश्वास गर्ने ? अहिले त केपी ओलीको बहुदलीय जनवाद, समाजवाद र प्रचण्डको एक्काइसौं शताब्दीको जनवाद, समाजवादमा कुनै तात्विक अन्तर छैन । दुवैले यिनलाई नीति बनाएकै छन्, अन्य नेताहरुले आफ्ना नेता र पार्टीलाई अति परिवर्तनकारी भनेकै छन् तर दुवैले सत्तामा हुँदा यी नीतिका विरुद्ध सशक्त रुपमा लाग्नेहरुलाई प्रश्रय दिइरहेका छन् ।
शिक्षा, स्वस्थ्य व्यवसायी, जण्ड ठेकेदार, राज्यसंयन्त्रमा भएका अनेक प्रकारका दलालहरु कहाँका हुन् ? एनजीओ, आईएनजीओ व्यवसायीका नाममा विदेशी दलाली गरिरहने बौद्धिक मानिने यिनैका विश्वास पात्र होइनन् र ? यी सबै जाललाई झन् झन् बलियो बनाउन सबै शक्ति खर्च गर्ने, जनवाद र समाजवादका कुरा गर्ने उल्टो यात्रा होइन र ? माओवादीले साँच्चै युद्धका बेलाको प्रतिबद्धता पूरा गर्न अब इमान्दार भएर लाग्ने प्रण गरेकै हो भने जनयुद्ध दिवस मनाउनुको सार्थकता रहनेछ । बाटो अर्कै, काम अर्कै गर्ने हो भने गोहीका आँसु बगाउनुको कुनै अर्थ रहला र ?
भेषराज पोखरेल
नेपालबहस डटकमका नियमित स्तम्भकार भेष राज पोखरेल वरिष्ठ पत्रकार हुन् । विगत २५ वर्षदेखि अर्थ राजनीतिक धारमा कलम चलाउँदै आएका पोखरेलले कान्तिपुर दैनिकमा २० वर्ष भन्दा बढी समय भाषा सम्पादकका रुपमा काम गरेका छन् । स्वतन्त्र लेखकका रुपमा समेत विभिन्न दैनिक पत्रपत्रिकाहरुमा लेखहरू लेख्दै आएका पोखरेलले दुई वर्ष नेपाल तारा डटकमको सम्पादकको रुपमा काम गरेको अनुभव पनि छ ।
लेखकबाट थपनेपालमा स्की खेलको सम्भावना
मंसिर ११, २०८१ मंगलबार
भान्सामा नै छ बालबालिकाको पौष्टिक भोजन
मंसिर ११, २०८१ मंगलबार
जनतासँग जोडिएका आर्थिक क्षेत्रलाई किन बेवास्ता गर्छन् शासक, प्रशासकहरू ?
मंसिर ११, २०८१ मंगलबार
ओलीको ठूलो उपलब्धिः पाँच अर्बको चलखेलमा धितोपत्र बोर्डमा अध्यक्ष नियुक्ति !
नेपालबहस संवाददाता
मंसिर ११, २०८१ मंगलबार
विश्वका धनाढ्य व्यक्तिहरू सँधै जीवित रहने औषधि बनाउँदै
मंसिर १३, २०८१ बिहिबार
के तपाईं खल्ती वालेटसँग कारोबार गर्दै हुनुहुन्छ ? होशियार ! खल्ती वालेट असुरक्षित
मंसिर १३, २०८१ बिहिबार
राजनीतिक शक्ति देखाएर सीजी कम्युनिकेसनको लाइसेन्स बचाउने प्रयासमा असफल भए विनोद चौधरी
मंसिर १३, २०८१ बिहिबार
नेपाल प्रहरीका स्वास्थ्य समूहका चार एसपी एसएसपीमा बढुवा
मंसिर १४, २०८१ शुक्रबार
कस्तो छ तपाईको आजको राशीफल ?
मंसिर १४, २०८१ शुक्रबार
आजको मौसमः कोशी, बागमती र गण्डकी प्रदेशका पहाडी भू-भागमा हल्का वर्षा
मंसिर १४, २०८१ शुक्रबार
अरबौको ठेक्का हात पार्न पासपोर्टको सफ्टवेयर प्रणालीमै अवरोध
मंसिर १३, २०८१ बिहिबार
बालाचतुर्दशीमा बत्ती बाल्न र सद्बीज छर्न कुनै शुल्क नलाग्ने
मंसिर १३, २०८१ बिहिबार
पोखरा अन्तर्राष्ट्रिय विमानस्थलबाट अन्तर्राष्ट्रिय उडान सुनिश्चिताको माग
मंसिर १३, २०८१ बिहिबार